reklama

Prvý postreh

Konečne kľudný deň. Urobím si super obed, podľa mojej najnovšej „diéty“ a zapnem telku. V nej klasické H...o a tak šťukám dookola. Nečakane som sa zastavila na RTVS 2, čo sa mi nestalo už pekne dlho. Na moje obrovské prekvapenie tu začínal dokument o potravinách a ľuďoch s názvom : ČERSTVÉ, ALE V KONTAJNERI.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

To, čo som videla som dovtedy vedela, ale nikdy mi to neprišlo akosi zvláštne. Ale keď zrazu ukázali plytvanie potravinami v obchodných reťazcoch, vyhadzovanie čerstvých potravín alebo to, keď sa likvidovalo zrelé ovocie, nebolo mi to pochuti. Zarazilo ma, keď som videla ako poľnohospodári likvidovali malé alebo veľké zemiaky, pretože spotrebitelia chcú len typovo rovnaké a ideálne kusy. Fúú, tak toto ma prekvapilo. Žena, ktorá odmietala vyhodiť celú debničku pomarančov, len kvôli jednému nahnitému prišla o prácu. Ľudia, ktorí si brali z kontajnerov „zlé“ potraviny boli vyhodení ochrankármi alebo policajtmi, pretože aj odpad v košoch patrí supermarketom a tie nedovolia, aby si chudobní alebo uvedomelí ľudia pomohli jedlom z kontajnera. To už kde žijeme ? Tak v obchode to nemôžu predať, ľudia si to nemôžu zobrať a tak plytváme úplne zbytočne . Rozum sa mi zastavuje nad takouto logikou obrovských korporácií a nad nadsadenými normami obchodných reťazcov. Tie si skracujú záručnú dobu nezávisle od skutočnosti a zdravotnej závadnosti napríklad mliečnych výrobkov. Keď ešte aj lekár krúti hlavou nad tým, že sa zbytočne vyhadzujú jogurty pred dátumom, ale aj po dátume spotreby, to je fakt sila. Podľa jeho slov sú mliečne výrobky nezávadné kľudne aj 10 dní po dátume spotreby a stále sú čerstvé.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A toto je len zopár postrehov z dokumentu o našej konzumnej spoločnosti, z ktorého mi miestami fakt prišlo ľúto, pretože každú sekundu umrie jeden človek na hlad a my zbytočne vyhadzujeme jedlo. Myslím, že každý by sa mohol zamyslieť nad potrebou nakupovať a zbytočne vyhadzovať.

Martina Pavlechová

Martina Pavlechová

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som pracujúca študentka. Vždy som pociťovala potrebu pomáhať druhým a tak ma napadlo založiť si blog a možno trošku upozorniť na niektoré veci. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu